Să începem prin a clarifica ceva. KIA cee’d nu este automobilul numărul unu din segmentul său. Nu este cea mai performantă, cea mai frumoasă sau cea mai bine finisată. Însă titlul primit anul trecut a fost susţinut de faptul că a reuşit totuşi să “bifeze” toate căsuţele potrivite atunci când am analizat cu atenţie ceea ce oferă la banii săi.
În materie de preţ de bază, nu poţi bate un cee’d de 1.4 litri, la ai săi 11.800 euro DDP (taxe incluse). Are tot ce ai putea avea nevoie în standard. Aer condiţionat, computer bord, volan reglabil cu comenzi audio, radio cd cu mp3, 6 airbag-uri şi nu în ultimul rând, un conector USB în care îţi poţi băga direct iPodul.
Ei bine, acelaşi lucru este valabil şi pentru această versiune turbodiesel CRDi de 1.6 litri şi 115 cai putere. Cu un preţ de pornire de aproximativ 14.500 euro DDP, reprezintă o alegere excelentă din punct de vedere al raportului preţ/dotări/performanţă pentru un automobil diesel de clasă compactă.
În rest, nimic nou de raportat. Motorul este foarte competent, atât pe depăşiri cât şi la stat pe loc în trafic – consumul find practic identic cu cel al variantei de 90 CRDi. Şi dacă tot am amintit de aceasta, nu putem să nu vorbim şi despre performanţe. Cu 115 cai putere şi 255Nm, cee’d 1.6 DSL HighPower poate atinge o viteză maximă constructivă de 185kmh, în timp ce 100kmh necesită doar 11.5 secunde. Ţinuta de drum este foarte bună, la fel ca şi direcţia – extrem de uşoară în oraş şi la parcări.
Pe mine încă mă surprinde faptul că oamenii nu s-au săturat să admire cee’d-ul pe stradă. Foarte mulţi întorc capul după ea, dar până la urmă de ce nu? Are un aspect modern şi dinamic. Sunt multe alte maşini în clasa compactă care nu arată la fel de bine. Ok, acum este foarte posibil ca privirile acelea să fi venit şi din cauza inscripţiei de pe portiere, însă asta e altceva. The glory is still there!